Hvis du har problemer med forbindelsen kan du prøve nedenstående inden du fejlmelder til os.

Ingen eller ustabil forbindelse?

  1. Genstart det udstyr, der ikke virker – computer, tablet eller lignende
  2. Hvis du bruger en router, så genstart den. Sluk for strømmen i 10 sekunder og tænd igen. Det kan tage op til 5 minutter førend der er er skabt forbindelse igen.
  3. Prøv med et kabel fra din router til din computer.
  4. Prøv med et kabel direkte i vægstikket og til din computer. (Altså, uden at køre med router)
  5. Om muligt; så prøv med et kabel direkte i vægstikket til en anden computer? Måske en nabo har en bærbar du kan prøve med?

Hvis #1 virker; Yay! Dit udstyr trængte bare til en genstart.
Hvis #2 virker; så ved du det er routeren, der var mærkelig.
Hvis #3 virker; så ved du at det formentlig er den trådløse del af din router der er crap
Hvis #4 virker; så er det potentielt på tide at skifte router 🙂 Det kan også have en positiv effekt at lave en nulstilling på den.
Hvis #5 virker; så fiks din computer 🙂

Hvis ovenstående ikke har hjulpet og du stadig ikke har noget net eller ustabilt net, kan du sende netværksgruppen en e-mail på eller lægge en note i bestyrelseslokalet – skriv gerne hvilket punkt i vejledningen du nåede til, før du gav op eller ikke kunne komme videre. Så kommer vi og tester forbindelsen.

Ingen eller ustabil trådløs forbindelse?
Trådløst netværk kan virke simpelt; men er faktisk ret komplekst. En beboer har lavet en vejledning til valg af router og anbefalet opsætning – hent den her:
Trådløst netværk – Valg af router og anbefalet opsætning