Den sunde andelsboligforening

Kategori: Netværk

Netværket

Internet support :

Har du problemer med netværket, skal du smide en seddel ind i bestyrelseslokalet med telefon nummer og adresse, så bliver du kontaktet.

Vores netværk er ikke trådløst, hvis du vil have trådløst netværk, så skal du selv sætte en trådløs router til i netværksstikket.

Trådløse netværk: det er IKKE tilladt at bruge trådløst netværk UDEN KODE (kryptering).

Hvis du har brug for en SMTP server, så skal du kontakte din leverandør af mail kontoen.

Brugerbetingelser på vores netværk

Ny regel på netværket.

Da vi desvære flere gange har oplevet at brugernes netværks udstyr bliver sat forkert til netværket med driftforstyrrelser til følje for andre på samme switch i forenigen har vi øget sikkerheden på netværket.

Det betyder.

  1. Bruger du en router til at komme på netværket, så skal du bruge WAN/INTERNET porten til at forbinde til netstikket på væggen.

2. Sætter du en aktiv switch til vores netværk, så skal du slå alt “STP” styrring fra.

Alle netværksportene er nu sat op så der automatisk lukkes ned for porten hvis der deles IP adresser ud på vores netværk af andre end os.

Alle netværksportene er nu sat op så der automatisk lukkes hvis der sendes “STP” trafik ud på vores net.

Tilslutning til netværket

Hvis du er tilmeldt netværket, så skal du benytte det grønne netværk-stik, som findes i din lejlighed.

netværksstik

Du kan enten vælge, at sætte din computer direkte til stikket eller sætte en router (evt. en med trådløs netværk) til, så du kan have flere enheder på eller kører som trådløs.

Problemer med internettet hos AB Borup

Vi gør vores bedste for at vores netværk altid kører hurtigt og stabilt. Dog vil der en gang imellem opstå problemer.

Hvis der er noget galt med din netværksforbindelse, så skal du gøre følgende for at udelukke at det skulle være dit eget udstyr der fejler.

1. Hvis du har router/switch og eller lign. tilsluttet, så prøv at genstarte den ved at trække strømmen fra og sætte den til igen. Nogen gange kan det sparke gang i din forbindelse igen. Bemærk at det gerne tager 1-2 minutter for din enhed at starte igen.

2. Hvis din enhed stadig ikke giver internet, så skal du fjerne den og tilslutte stikket fra væggen direkte i din computer. Stikket sidder typisk det i det værelse tættest på opgangen eller i din entré.

Hvis du ikke får internet fra stikket direkte ud af væggen, så er der muligvis noget galt med nettet ind i din lejlighed.

Skriv da en mail til netværksgruppen på  

Hvis dit net er langsomt og ustabilt selv når du har prøvet de overstående skridt, så fejlmeld det til netværksgruppen, så kommer vi forbi og tester din forbindelse.

© 2024 A/B Borup

Tema af Anders NorenOp ↑