Så er det tid til forårs oprydning i efterladte cykler i gårdene.
Viceværten har sat sedler på alle cykler der stod i gården d.28 februar. kl 10-12.
Hvis du vil beholde cyklen skal du fjerne sedlen fra din cykel inden den 31 marts.
Den sunde andelsboligforening
Så er det tid til forårs oprydning i efterladte cykler i gårdene.
Viceværten har sat sedler på alle cykler der stod i gården d.28 februar. kl 10-12.
Hvis du vil beholde cyklen skal du fjerne sedlen fra din cykel inden den 31 marts.
Da vi desvære flere gange har oplevet at brugernes netværks udstyr bliver sat forkert til netværket med driftforstyrrelser til følje for andre på samme switch i forenigen har vi øget sikkerheden på netværket.
Det betyder.
2. Sætter du en aktiv switch til vores netværk, så skal du slå alt “STP” styrring fra.
Alle netværksportene er nu sat op så der automatisk lukkes ned for porten hvis der deles IP adresser ud på vores netværk af andre end os.
Alle netværksportene er nu sat op så der automatisk lukkes hvis der sendes “STP” trafik ud på vores net.
Kære andelshaver
Dato er redigeret fra 2.aug til 18 Aug..
Som i nok ved er der kommet nye coronarestriktioner, der åbner op for større forsamlinger.
I bestyrelsen ser vi ligesom alle andre beboere frem til en generalforsamling og ønsker at skal afholdes så hurtigt som det kan lade sig gøre.
Vi har debatteret hvad der skal til for at vores generalforsamling kan afholdes, og er kommet frem til at det ikke er muligt under nuværende regler – derfor planlægger vi at afholde generalforsamlingen Onsdag d. 18. august i Grøndals centeret.
Det er ikke en beslutning vi tager let, og vi håber at i forstår vores begrundelse i forklaringen herunder.
Restriktionerne angående indendørs møder siger nu at vi kan være op til 1000 deltagere, men det er med krav om 4 kvm (2 kvm for siddende), afstands-krav på 1 meter (en tom stol), og at deltagerne i det væsentlige sidder ned.
Der gælder endvidere fremvisning af coronapas, samt værnemidler (mundbind eller visir, når deltagerne ikke sidder ned).
Praktisk betyder det at vi har problemer med at finde et lokale der er egnet i nær-området.
Ansgarkirken er ikke stor nok og Grøndalscenteret vi tidligere har brugt, har kun lokaler der kan rumme 50 med de begrænsninger nævnt ovenfor (en tom stol). Vi har endda haft spurgt ind til om det var muligt at låne en af deres sportshaller, hvilket har vist sig ikke at være muligt.
Vi udelukker også en udendørs generalforsamling.
Det er ikke muligt at vide hvilket vejr vi vil have 2 uger senere, folk skal kunne sidde ned til et flere timers møde og vi har ikke mulighed for at stille et telt der er stort nok til at vi kan være der med ordenlig afstand.
Det er på bagrund at dette at bestyrelsen mener vi må vente lidt endnu.
Men vi ønskede stadig at få fastsat en dato, så vores medlemmer kan handle med viden om hvornår generalforsamlingen vil falde.
ABF skriver:
“Uanset indholdet af foreningens vedtægter, kan der ske en udskydelse af den ordinære generalforsamling, hvis det vurderes at være uforsvarligt eller i strid med myndighedernes anbefalinger at gennemføre. Det er vigtigt, at I som bestyrelse fortæller medlemmerne, hvorfor I har valgt at udskyde generalforsamlingen, og melder en ny dato ud for generalforsamlingen, når det er muligt. Generalforsamlingen kan kun udskydes indtil det forventes at være muligt at gennemføre den. Dog afholdes der normalt ikke generalforsamlinger i juli måned, hvor det må forventes, at andelshaverne holder sommerferie.”
Derfor besluttede vi os om at afholde generalforsamling straks efter Juli – Onsdag d. 18 august i grøndals centeret.
Det er aftalt med administrator at der indkaldes med korrekt varsel.
Vi håber at i alle forstår hvorfor vi har taget denne beslutning, og at i kan vente de 2 måneder.
MvH
Bestyrelsen
A/B Borup
Bestyrelsen har efter at der har været observeret mange rotter i områder fået vores rottespærre kontrolleret af vores kloak firma, de sidder alle 5(6) som de er blevet sat for mange år siden, på nær en enkelt som er demonteret af kommunen…. grunden er at det firma der satte dem op ikke har sat dem i vores egen kloakrør men i kommunens,det betyder at de har virket men skal flyttes, i den forbindelse har vi valgt at gå lidt hårdere til dem end vi har gjort tidligere.
Så torsdag 31/08 og fredag 1/09 2017 vil der være kloak folk der sætter 36 nye rottespærrer op i vores brønde og kloaker
Mvh
Bestyrelsen
Så nærmere tiden sig for vores årlige loppemarked og sommerfest.
Programmet for dagen er som følger:
Kl. 11 – Loppemarked
kl. 12 – Baren åbner
kl. 13 – Hoppeborgen er klar. Forældre holder selv øje med deres børn
kl. 15 – Vikingespil turnering (Hvis der er interesse for det)
kl. 16 – loppemarkedet lukker og oprydning.
kl. 17.45 – grillbuffet – og almindelig hygge.
Håber alle får en god dag
Hverdage:8.00 – 19.00
Weekend:Lukket
Helligdage:Lukket
Ring:88 30 30 30
Lidt info i forbindelse med afbrudt vandforsyning. Klik Her
Der vil være et planlagt udfald i vores internet forbindelse tirsdag d.14 okt mellem 02-04.
Det er en opdatering af vores distributions server.
Har du efterfølgende problemer med at komme på nettet, så skal du genstarte alt dit udstyr.
Formanden har valgt at fratræde sin post i Bestyrelsen. Se begrundelsen her.
Der er opsat 5 ekstra tørrestativer.
Husk at fjerne dit tøj når det er tørt så andre også kan komme til.
© 2025 A/B Borup
Tema af Anders Noren — Op ↑